8 april 2016

Onderwijs

Wijzigingen doorgeven en tegelijk nieuwswaardige informatie delen?

Met uiteenlopende doelgroepen die op uw locatie aanwezig zijn, is afwisseling belangrijk om voor iedereen een relevant aanbod aan informatie te hebben. Studenten, docenten, staf, bezoekers, allemaal doelgroepen die andere informatie wensen. In deze situatie biedt Digital Signage een oplossing: altijd actuele informatie die ad-hoc kan worden aangepast. Effectief én efficiënt. 7 voordelen van Digital Signage in het onderwijs

1. Decentraal beheer

Het softwarepakket bij de M2Cast cloudoplossing stelt u in staat om schermen decentraal te beheren. Enerzijds biedt dit het voordeel van informatiebeheer op iedere locatie, anderzijds geeft deze oplossing de mogelijkheid tot controle; u kunt immers voor iedere locatie het beheer in handen houden. U hoeft dus niet op bezoek bij iedere locatie waar een scherm hangt, om de inhoud ervan aan te sturen. U hebt dus te allen tijde zicht op de schermen.

2. Inspiratiebronnen

Naast actuele nieuwsberichten voor medewerkers en studenten, kunt u beeldscherm ook vullen met inspiratiebronnen van interessante projecten en studieresultaten. Hiermee gebruikt u het medium als showcase om te inspireren.

3. Studentenraad

Als hoofdbeheerder heeft u de mogelijkheid om in M2Cast een studentenredactie aan te wijzen. Zij kunnen inloggegevens krijgen tot de webportal voor het beheer van de Digital Signage schermen. Deze hebben beperkte rechten, welke u zelf kunt bepalen. Zo is er de mogelijkheid om berichten te laten aanmaken voorafgaand aan publicatie. Beheerders krijgen een melding en kunnen goedkeuren, afwijzen of aanpassen. Op deze wijze houdt u het overzicht over wat er op de beeldschermen te zien is maar kunt u het beheer hiervan deels uitbesteden.

IMG_0311

4. Actuele en gerichte communicatie

Altijd en overal binnen uw onderwijsinstelling up to date zijn van de laatste informatie, dat is een van de krachten van Digital Signage binnen het onderwijs. Schermen op verschillende locaties geven de mogelijkheid om meerdere doelgroepen te targeten. Denk aan medewerkers of studenten, maar ook de informatiebehoefte van verschillende opleidingen.

5. Extra faciliteiten

Digital Signage stuurt en inspireert. U kunt denken aan verwijzingen naar externe mediabronnen, maar ook het bieden van actuele informatie op faciliterende locaties biedt meerwaarde. Veel studenten reizen van en naar de onderwijslocatie met openbaar vervoer. M2Cast heeft de mogelijkheid om actuele informatie en wijzigingen weer te geven met betrekking tot vertrektijden van het openbaar vervoer. Hiermee kunt u dit gedrag dan ook stimuleren en wijzigingen vroegtijdig doorspelen.

6. De brug slaan naar het bedrijfsleven

Het bieden van een betekenisvol diploma en het bevorderen van de doorstroming naar het werkveld is een belangrijk doel voor veel onderwijsinstellingen. Potentiële werkgevers kunnen via meerdere kanalen, waaronder ook Digital Signage, kennis maken met studenten en vice versa. Dit versterkt de onderwijsinstelling en opleiding door een brug te slaan tussen het onderwijs, de student en het bedrijfsleven.

7. Social media koppelingen

Binnen de huidige maatschappij speelt social media een steeds belangrijkere rol. M2Cast ondersteunt diverse social mediakanalen. Deze koppeling (die actuele berichten weergeeft op account of onderwerp) kunt u optimaal inzetten om de interactie met en middels Digital Signage te vergroten. Ook tijdens evenementen kunt u het gebruik van sociale media stimuleren middels het publiceren van een bepaalde hashtag.

Meer informatie over narrowcasting op uw locatie? Neem contact op met onze narrowcasting specialisten.