Retail

Afb Retail Peeze 1


 

Een inspirerende en complete winkelervaring aanbieden?

 


 

whlefoods-1

7 voordelen van Digital Signage in de retailsector

Vandaag de dag wordt van u als retailer verwacht dat u onderscheidend bent. U biedt een winkelervaring aan uw bezoekers, die ze alleen op locatie kunnen ervaren. Wel heeft u alle kennis en informatie in huis die de bezoeker een compleet beeld geeft van uw aanbod. Onderzoek heeft aangetoond dat Digital Signage in de retail een belangrijk aandeel in het vergroten van up-selling. Blootstelling aan beelden en informatie beïnvloedt klantgedrag toont eenvoudig uw beste aanbiedingen. Dit leidt tot directe interactie en een sterkere winkelervaring.

 

1. Eenvoudig en snel wijzigen van aanbod, informatie of promoties, centraal of per locatie

Vaak lopen promoties in bepaalde periodes en zijn onder andere winkeliers heel lang bezig alle stands, posters e.d. weer te vervangen of te verwijderen. Met de Digital Signage schermen is dit heel snel opgelost. Daarbij kan u ook natuurlijk snel en efficiënt nieuwe producten toevoegen of verwijderen. Ook essentiële informatie voor de klant kan worden weergegeven waardoor de klant zich prima geïnformeerd voelt zoals de openingstijden.

2. Verlaag drukwerkkosten

Veel bedrijven in de retail zijn vaak veel kosten kwijt aan drukwerk. Dat papier hoeft u niet meer aan te schaffen en op die manier voorkomt u toch zeer veel kosten. U draagt daarnaast ook weer een steentje bij aan het milieu wat uw M.V.O. weer verbetert.

3. Beeldschermen voorzien van het laatste nieuws door live widgets

Op de schermen kunnen ook widgets worden geïnstalleerd, zo kan bijvoorbeeld informatie via internet of uit een applicatie worden getoond waardoor de klant als hij/zij even moet wachten, het nieuws kan lezen of de weersverwachting kan bekijken. Veel widgets zijn ook interactief. Stel dat u nou uw assortiment via het scherm heeft weergegeven in de vorm van een widget kan de klant ook op deze manier zoeken naar uw producten.

4. Nieuws of promoties extra aandacht geven

Er komt een grote promotie aan die iedereen moét weten. Folders wijzen klanten vaak af omdat ze dat dan toch weer thuis ergens laten liggen of er niet meer naar omkijken. Als ze nu uw bedrijf betreden krijgen ze direct de promotie te zien en grote kans dat ze er meer info over willen ontvangen dan alleen een folder mee te geven of een poster op te hangen. Zulke schermen zijn toch vaker een eye-catcher i.p.v. posters.

5. Upselling verbeteren

De ‘bijverkoop’, oftewel, ‘upselling’, binnen de retail is erg belangrijk. Op week basis alleen al zorgt het voor een grote toevoeging aan de omzet. Veel verkopers bieden het wel aan, maar dan is er vaak geen beeld bij of te weinig informatie. De bijverkoop vindt ook vaak pas plaats aan het einde van het verkoopproces. Dit kan sterk worden verbetert als er aan het begin van het verkoopproces al producten getoond kunnen worden die er interessant bij passen waar de klant zelf nog niet eens over nadenkt.

6. Advertentie inkomsten genereren

U bent het vast wel eens tegengekomen, u loopt bijvoorbeeld een winkel binnen en ziet daar een advertentie verschijnen op een scherm van een ander bedrijf. Dit is ook één van de mogelijkheden van Digital Signage. Veel bedrijven willen hiervoor goed betalen omdat er bijvoorbeeld in het pand waar zij werken geen plaats is.

7. Meerdere schermen beheren vanuit één online dashboard

U wilt een scherm op de 3de verdieping aanpassen? Met het digitale dashboard past u dit snel en gemakkelijk aan wat u veel tijd scheelt. Of de huidige content staat al een lange tijd weergegeven op de schermen? Met een paar snelle aanpassingen is dit zo opgelost.

school

Meer informatie? Neem contact op met M2Cast.